James Bond island en heaven on earth!! - Reisverslag uit Ko Nakha Yai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu James Bond island en heaven on earth!! - Reisverslag uit Ko Nakha Yai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu

James Bond island en heaven on earth!!

Blijf op de hoogte en volg michael en natascha

17 Januari 2013 | Thailand, Ko Nakha Yai

Dag 14 en 15

Dag 14 alweer van onze vakantie!! Wat gaat het snel zeg, we hebben nog maar een week voordat we weer terug naar Nederland moeten!!
Daar moeten we dus nog maar even extra van genieten ;) Dat extra genieten kwam wel goed vandaag!!
Vandaag gingen we namelijk mee met een excursie op een longtailboat door Phang Nga. Rond half 9 werden we netjes opgehaald bij ons hotel. Het bleek dat we mazzel hadden en in een kleine groep terecht waren gekomen! We waren in totaal met zijn achten..
Eenmaal aangekomen werden we netjes over de zijkanten van onze longtailboat verdeeld. Hierbij werd ook gelijk duidelijk dat we geacht werden hier te blijven zitten, want zodra iemand ook maar 1 zitplaats naar het midden verschoof werd diegene gelijk met een hard "heey" weer terug naar de zijkant gewezen.. Waarschijnlijk zal dat makkelijker sturen geweest zijn ofzo?? Het klonk in ieder geval niet zo verwelkomend, maar ach..
De gezelligheid van de groep onderling maakte veel goed, en toen we eenmaal echt op weg waren deed het uitzicht de rest.. WAUW!!! Wat is het hier verschrikkelijk, ontzettend, ongelofelijk supermooi zeg!! Ik denk dat er weinig plekken op aarde zijn die mooier zijn dan dit!!!
Je moet je voorstellen dat je aan de ene kant langs de mangrove vaart en voor je en aan de andere kant zover als je kan zien allemaal eilanden van rotsen met bomen erop. De eilanden die verder weg liggen lijken op een gegeven moment in een soort mist te verdwijnen, wat het geheel een mysterieuze en tegelijkertijd echt prachtige uitstraling geeft.
We konden daardoor eigenlijk ook niet veel meer doen dan (bijna met open monden) heel stilletjes dit prachtige oogspel aanschouwen en natuurlijk heel veel foto's maken!!

De hele ochtend vaarden we rond tussen de verschillende eilanden. Hierbij werd ons ook gelijk duidelijk waardoor we zo weinig andere toeristen tegenkwamen.. Het gebied is in werkelijkheid echt veel groter dan we verwacht hadden!!
Op een gegeven moment stopten we bij een eiland waar we even rond mochten lopen.. Onze 'kapitein' vertelde vol trots dat dit het 'james bond' eiland was.. Het eiland dus waar de james bond film "the man with the golden gun" opgenomen is..
Wij kijken en kijken en op een gegeven moment zagen we inderdaad een rots die ons bekend voorkwam. Stiekem moesten we wel lachen, want heel veel meer dan een groot uitgevallen rots is het niet in vergelijking met sommige andere rotsen hier!! Op de foto's lijkt het altijd heel groot, maar dat is dus gewoon gedeeltelijk ingezoomd!!
Maar, er is wel een james bond film opgenomen en hoewel het kleiner is dan verwacht, is het wel een mooie rots.. Wij hebben dus ook even wat oooh en aaaah momenten gedeeld met de Nederlanders die ook op de excursie mee waren.. Ondertussen ook veel lol gehad om alle Russen die hier rondliepen (waren het geen Russen waar James Bond tegen vocht op dit eiland??)..

Toen de excursie alweer voorbij was (die halve dag was veel te snel voorbij gegaan!!) besloten we nog wat grotten in de omgeving te bezoeken. We hadden gehoord dat sommige van deze grotten op loopafstand van ons hotel zaten dus gingen we lopen. We hadden een uitgetekend kaartje bij ons wat we van de lokale touroperator gekregen hadden.
Het kaartje bleek alleen toch niet zo duidelijk en uiteindelijk kwamen we ergens op een berg uit, zonder de juiste plek gevonden te hebben. Het was ook echt superwarm (als je stilstond op het asfalt, kon je de warmte van het asfalt op je benen omhoog voelen stralen)!!
We besloten dus wat verkoeling te zoeken door een scooter te huren bij het hotel.. Het verkeer hier is zo rustig dat we dit allebei wel aandurfden.
'S middags hebben we dus heerlijk de hele middag op een scooter rondgetuft!! De grotten hielden we maar voor gezien en we zijn zomaar wat gaan rijden.. Heerlijk koel en tegelijkertijd leuk om op die manier op plekken te komen waar je anders niet zou komen!!

De volgende dag besloten we om verder te trekken naar Ko Naka Yai. We hadden op internet een leuk hotel gevonden en geboekt zodat we sowieso een slaapplek zouden hebben op het eiland..
Dus was het weer op naar de bus!! In de bus weer opnieuw wat bijzonders meegemaakt (echt n leuke manier van reizen; zo zie je nog eens wat!!)..
We zaten nog maar net in de bus toen we op de tv voorin meerdere keren wat toch wel seksueel getinte bewegingen en geluiden zagen!! Huuh!!! WTF!?!?!?
Er stond dus blijkbaar een muziekdvd of zoiets op waarvan sommige dingen totaal niet overeenkomen met het beeld wat wij tot nu toe van de Thai hebben!!
Net toen we ons af begonnen te vragen of dit soort artiesten hier normaal zijn, kwamen er ook wat ander artiesten voorbij.. Toen werd dus al snel duidelijk dat de eerdere artiest gewoon een van de 'stoutere' artiesten in Thailand zal zijn.. De rest kwam namelijk toch wel veel overeen met wat wij in Nederland te zien krijgen (op de taal na dan natuurlijk)..

Op een gegeven moment kregen we van de kaartverkoper het signaal dat we op de plaats van bestemming waren.. Wij dus uitgestapt en op zoek naar een taxi..
Dat bleek nog een hele uitdaging!! Ze hebben hier dus geen taxi's, maar van die scooters die iedereen overal naartoe brengen.. Maar ga dat maar eens proberen met een dikke backpack op je rug!! Dat ging hem dus niet worden!!
Na flink wat heen en weer lopen, zoeken, hulp vragen en schelden (waarom moesten we ook alweer zo nodig naar dit ene eiland??) kregen we uiteindelijk toch nog een (veel te dure!!) rit te pakken..
Vervolgens was het nog een kwestie van het huren van een longtailboat naar het eiland en we waren op de volgende bestemming gearriveerd!

En wat een prachtig eiland!! Wederom echt zooooo mooi!!!
Door de ligging van het hotel krijg je het gevoel midden in de jungle aan een superrustig zandstrand te zijn.. We hebben gelezen dat het dichtstbijzijnde dorpje 25 minuten lopen door een smal paadje in de jungle is en de enige manier om er te komen is verder door vanaf het strand op een boot te stappen..
Onze kamer is eigenlijk gewoon een tent die op een typisch Thais plateau op palen gebouwd is.. Vanaf ons 'balkonnetje' hebben we een prachtig uitzicht op zee en overdag is het heerlijk rustig hier!!
Het hotel is opgezet als 'groen hotel' (bij alles wat ze doen is erover nagedacht wat voor effect dit heeft op de omgeving en de natuur en het doel is deze zo min mogelijk te beschadigen). Hierdoor zijn sommige dingen wat primitief opgezet (bvb geen stroom in de tent; alleen tussen bepaalde tijden beschikbaar in het restaurant, alleen koud water in de badkamer, 's avonds met een olielamp richting je tent enz enz..)
Maar juist door dit alles voelt het alsof je op een onbewoond eiland terecht bent gekomen!! Daarnaast is het allemaal klein opgezet waardoor het ook nog heerlijk rustig is!!
Wat ons betreft is dit het dus helemaal!! Heaven on earth!!!
De komende dagen gaan we dus heerlijk bijkomen en bijkleuren!! Lovin it!!!

• 17 Januari 2013 - 14:32

Esther Hak:

lieve teeuwtjes,

veel plezier nog in jullie laatste week, genieten genieten en nog eens genieten
    enne als jullie weer thuis zijn snel afspreken om bij te kletsen en alle foto`s te bekijken, ben zoooo benieuwd.
    tot snel, we missen jullie wel een beetje hoor.
    xxx sam, esther, joelle en matthias

• 18 Januari 2013 - 18:42

Rinus Van Wingerden:

geniet nog maar lekker van die warmte want in nederland schaatsen we op het asfalt dus als jullie terug komen zou ik niet in korte broek uit het vliegtuig stappen :-)

• 19 Januari 2013 - 13:17

Michael En Natascha :

Thanks Essie!! Stiekem missen wij sommige dingen van thuis ook wel een beetje hoor ;) (bvb makkelijk ff gezellig kletsen met vrienden en familie en die lekkere bruine boterham met kaas 's ochtends)
    Maar we hebben het zo naar ons zin en zo druk gehad dat we daar vaak maar heel even bij stil staan.. (En af en toe via internet gewoon even een nederlandse radio-zender luisteren ;)
    Inderdaad snel afspreken als we terug zijn!! Moeten dan maar ff bellen..

Enne, pa; we hadden het al gehoord op de radio! Dat zal wel bikkelen worden want we hebben alleen maar dunne windstoppers mee als jas omdat het anders te zwaar zou zijn!! Misschien kunnen jullie een lekkere dikke sjaal, muts en handschoenen meenemen voor ons naar het vliegveld?!?!? ;) ;) ;)