Een korte terugblik... - Reisverslag uit Ban Bo Sai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu Een korte terugblik... - Reisverslag uit Ban Bo Sai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu

Een korte terugblik...

Blijf op de hoogte en volg michael en natascha

22 Januari 2013 | Thailand, Ban Bo Sai

Dag 19 en 20

Tijdens onze laatste dagen hier hebben we niet veel meer gedaan dan zonnen, zwemmen, relaxen, btje shoppen, gezellig n drankje doen enz enz..
We hebben nu allebei dus best een redelijk kleurtje en zijn lekker ontspannen van het niets doen.. Helaas zit het er nu alleen al weer op! We zijn nu net gearriveerd in ons laatste hotel, wat naast het vliegveld zit. Dit hadden we in Nederland al geboekt omdat we om 7 uur 's ochtends al de lucht in gaan..

Nu is het dus een goed moment voor een korte terugblik op de vakantie!! Want wat hebben we een hoop meegemaakt en gedaan!!
Na het hier even over gehad te hebben, kwamen we tot de volgende conclusies;

De leukste momenten;
- rondrijden op de fiets over het platteland in Sukhothai!
- is het een vogel? is het een vliegtuig? is het een aapie? Nee, het zijn de Teeuwtjes!!! (Oftewel flight of the gibbon)
- het gevoel hebben dat we op een onbewoond eiland zaten op Ko Naka Yai

De lekkerste momenten;
- onze eerste ervaring met Pad Thai (noedels met groente, ei en kip of zeevruchten) in Bangkok.
- de avonden dat we van kraampje naar kraampje liepen en steeds overal wat kleine hapjes wegknabbelden in Sukhothai.

De mooiste momenten;
- onze boottocht tussen alle mooie eilanden in Phang Nga.
- het kijken naar de mooie watervallen in Doi Inthanon National Park.
- wakker worden door tsjilpende vogels en de opkomende zon op Ko Naka Yai.

De minder leuke momenten;
- onze eerste aankomst in Bangkok en de tijd dat we bezig zijn geweest om ons hotel te bereiken.
- het moeilijk kunnen vinden van vervoer in Phuket, en er hierbij achter komen dat de kosten hier bijna gelijk als in Nederland zijn; btje een tegenvaller in vergelijking met het noorden!
- de dagen dat Natas ziek was :(
- wat Michael betreft soms tussendoor het lange reizen.

De HUH!?!?!?!momenten;
- de kerel die langs kwam rijden op zn scooter terwijl zijn hond netjes met voorpoten en kop op het stuur van de scooter stond te leunen (had dus gewoon zn hond meegenomen op de scooter)
- het moment dat we op ons met vuilniszakken bekleedde bed gingen zitten in ons hotel in Ayuthaya.
- de mannen die samen een giga- flatscreentelevisie aan het vervoeren waren op een scooter..

De engste momenten;
- het moment dat we voor de eerste keer van een platform af moesten springen tijdens onze 'flight of the gibbon'.
- het aan en van boord krijgen van onze fietsen op de fietsenpond in Sukhothai.
- voor Natas; het in de zee stappen op Ko Naka Yai.. (Veel rotsen in het water en heel veel visjes en krabbetjes!! Natas is niet snel bang, maar dan dus wel!! ;)

De meest vertederende momenten;
- de kindjes die aan kwamen rennen om ons een 'high five' te geven terwijl wij langs hun huis op het platteland kwamen fietsen.
- de man met het kindje wat binnen 5 minuten tijd 2 keer langs ons kwamen op de scooter toen wij wat stonden te drinken langs de weg tijdens onze scooterrit in Phang Nga (we werden uitgebreid bekeken)..

De meest relaxte momenten;
- het hangen in onze hangmat op Ko Naka Yai.
- het strandhangen op Ko Naka Yai en in Hat Kamala.

Om bovenstaande kort samen te vatten; we hebben veel meegemaakt; leuke, mooie, vertederende, minder leuke of enge momenten gehad.. Maar bovenal hebben we een supervakantie gehad!!
Dan rest ons nu dus alleen nog om Thailand lah gorn (gedag) te zeggen!! (Dus bij deze ;)

• 22 Januari 2013 - 15:19

Esther Hak:

fijn dat jullie zo`n super vakantie hebben gehad
    goede reis weer naar huis
    liefs es

• 24 Januari 2013 - 18:28

Tulay:

Top om gelezen te hebben. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. Klinkt allemaal vet cool. Je gaat het misschien minder leuk vinden.. maaar.. see youuu soon collega :) Vakantie is voorbij haha :P