hat kamala - Reisverslag uit Ban Kamala, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu hat kamala - Reisverslag uit Ban Kamala, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu

hat kamala

Blijf op de hoogte en volg michael en natascha

20 Januari 2013 | Thailand, Ban Kamala

Dag 17 en 18

Op de 17e dag van onze vakantie hebben we heerlijk gerelaxed; btje zonnen, zwemmen, cocktails drinken, boek lezen, strandwandeling enz.. Heerlijk!!

De volgende dag was het alweer tijd om te vertrekken van Ko Naka Yai :(
Maar voordat het zover was, besloten we om vroeg uit bed te gaan om op het strand de zonsopgang te kijken! De afgelopen 2 dagen hadden we dit steeds vanuit bed gedaan, maar dan zaten er bomen voor.. Natas vond het dus wel leuk om nog even op het strand hier foto's van te maken (en natuurlijk romantisch om zo met zn 2en op het strand hiernaar te kijken)..
Hierdoor waren we alleen al wel om half 7 op het strand te vinden waardoor we om half 9/ 9 uur al ontbeten en uitgecheckt hadden!! We hadden alleen een bootje geregeld voor 12 uur, dus hebben we heerlijk nog 3 uurtjes op het strand zitten genieten van het eiland.. Hierbij werden we weer gezellig vergezeld door de 2 honden van het hotel die om aandacht kwamen vragen en bij ons kwamen liggen..
Om 12 uur was het tijd om te vertrekken.. We werden hierbij uitgezwaaid door een groot deel van het personeel van het hotel; superschattig!! Wat hebben we ons hier welkom gevoeld zeg!!

Eenmaal terug op het vasteland, namen we een taxi naar Hat Kamala. In het noorden deden we alles met openbaar vervoer, maar hier werkt dat niet echt.. Net als toen we aankwamen, merkten we dat het erg lastig was om vervoer te vinden.. Op de heenweg richting Ko Naka Yai leek het alsof de enige manier was om achterop een scooter te gaan zitten (probeer dat maar eens met je backpack op je rug) en nu leek de bevolking weinig bereid om de route met het openbaar vervoer uit te leggen.. Dan dus maar een taxi!!
Toen we aankwamen in Hat Kamala gingen we op zoek naar een guesthouse. Ook dit bleek nog lastiger dan gedacht!! Uiteindelijk hebben we ruim een uur rondgelopen, waarna we tot de conclusie gekomen zijn dat de prijzen hier echt bizar hoog liggen en veel plekken volgeboekt zijn..
We hebben nu 1400 baht betaald voor 1 nacht, wat overeen komt met ongeveer 37 euro!! Dat viel even tegen in vergelijking met het noorden, waar we meestal voor rond de 300 tot maximaal 800 baht (ongeveer 8 tot 21 euro) wel een guesthouse hadden!!
We waren van plan om hier de laatste 2 nachten te blijven en door wat te gaan shoppen enzo ons Thaise geld op te maken.. Maar zo te merken gaat dat dus wel lukken!! Maar ja, het is hier ook wel veel touristischer en dat merk je dus echt heel erg aan de prijs.. We wisten dit van te voren en hebben hier toch wel bewust voor gekozen; is toch wel makkelijk omdat we nu alvast vrij dicht bij het vliegveld zitten..

De rest van de dag hebben we lekker aan het strand gelegen en wederom gezwommen en liggen bakken in de zon.. 'S avonds lekker eten, stukje wandelen, gezellig ergens wat drinken en n btje winkeltjes kijken.. nog even relaxen dus!!
Zoals de planning nu is, is dat ook wat we tijdens onze laatste paar dagen hier gaan doen.. Want we moeten natuurlijk wel lekker bruin thuiskomen he! ;)

• 20 Januari 2013 - 18:01

Linn:

Hey vakantiegangers!!
    Geniet nog maar even van de zon want hier ligt sneeuw en ze even 10 tot 15 cm sneeuw op voor de aankomende nacht!!
    Leuk om jullie verhalen te lezen en ben erg benieuwd naar de foto's!

Tot snel..

• 21 Januari 2013 - 18:02

Michael En Natascha :

Zo, hallo he!! Das wel echt heel erg veel sneeuw!! Nog geen berichten gehoord over een luchthaven die dicht is?? Anders moeten we misschien nog wel langer hier blijven!! ;)