reizen naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu reizen naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu

reizen naar chiang mai

Blijf op de hoogte en volg michael en natascha

09 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag 7

Vandaag gingen we met de bus naar Chiang Mai. We hadden gepland om de bus van 07.15 te pakken, maar uiteraard was Natas weer te laat uit bed gekomen.. ;) Uiteindelijk waren we om 07.45 op het busstation, waarbij bleek dat we de bus van 08.30 konden pakken..
Blijkbaar klopte ons tijdschema van de bussen dan ook niet echt want daar stond op dat er ieder half uur een bus zou rijden.. Maar ach, als we uiteindelijk maar op de plaats van bestemming aankomen dan maakt dat half uur ook niet meer uit!!
Eenmaal in de bus, bleek deze wel wat minder comfortabel en luxe dan we tot nu gehad hebben.. Stoelleuningen die scheef zitten (rechts net wat meer naar achter), stroomdraden van lampen die los hangen, enz enz..
Hierbij is het ook wel te merken dat de bus gebouwd lijkt te zijn op de wat kleinere Thaise bevolking.. Maar met wat kleine aanpassingen kan je toch nog lekker zitten. Voor ons betekende dit (vooral toen we al wat langer onderweg waren) eerst een kwartier samen allebei de benen naar rechts, dan recht naar voren (met de knieën tegen de stoel voor je aan), dan allebei tegelijk naar links.. Moet er wel hilarisch uitgezien hebben; 2 mensen die steeds anders gaan zitten en dan soort synchroon hun benen dezelfde kant uitleggen omdat het anders niet past!

Rond 2 uur kwamen we aan in Chiang Mai. We besloten om eerst een guesthouse te zoeken om onze spullen te droppen en gelijk hierna wat dingen te boeken en regelen.
We vinden het zelf trouwens wel erg grappig om te merken dat we steeds makkelijker worden wat het guesthouse betreft. Eerst moesten we toch echt wel airco hebben en letten we vaak ook wel op of het er wat aantrekkelijk uitzag. Nu hebben we een guesthouse midden in het centrum; lekker bereikbaar maar wel gehorig qua verkeer.. We hebben hier een kamer met zowel bloemetjes als beren gordijn, zijl op de vloer waar een stuk uit mist, een badkamer zonder wastafel en in plaats van airco een ventilator!! Daarnaast zit er gelijk buiten een fonteintje wat de hele tijd klettert.. Erg gezellig dus en sowieso garantie dat je vaak genoeg gaat plassen, maar ach; het is toch maar om te slapen en douchen!! Het ziet er schoon uit dus komt wel goed!!
Er zit trouwens wel weer een zwembad(je) bij wat er nog redelijk schoon uitziet ook!! Das dan weer een pluspunt ;)

Nadat we onze geweldige guesthouse gelijk maar voor 2 nachten vast hebben gezet, gingen we onze activiteit voor morgen boeken!! We gaan iets doen wat weer eens helemaal anders is dan wat we tot nu toe gedaan hebben!! Een keer iets avontuurlijks en we hebben er allebei ook al echt superveel zin in!!
Als jullie nieuwsgierig zijn en echt niet kunnen wachten tot we morgen ons reisverslag plaatsen, kan je stiekem vast al even op onderstaande link klikken voor een sneak peak.. ;)

Nadat we deze 'flight of the gibbon' zoals onze activiteit voor morgen heet geboekt hadden gingen we op weg naar het treinstation. We moesten namelijk vast kaartjes voor de nachttrein boeken omdat deze anders al weg zouden zijn.. We hadden dit eigenlijk van de week al willen doen, maar omdat we ruim een uur van het treinstation af zaten hebben we dit uitgesteld. We wisten dat we daarmee het risico liepen dat de trein volgeboekt zou zitten, maar hebben het erop gewaagd. En dan zal je natuurlijk net zien dat er geen slaapplaatsen meer beschikbaar zijn in de nachttrein!! Ach ja, we wisten van te voren dat dit kon gebeuren..
We hebben nu maar gewoon zitplaatsen genomen met ventilators in plaats van airco.. Dat zal een pittige nacht worden maar uiteindelijk zullen we het vast wel overleven!! ;)
We willen de nachttrein ook niet uitstellen want we willen uiteindelijk ook niet te lang in Chiang Mai blijven.. We hebben er alweer een week opzitten en willen ook nog wat tijd hebben om te kunnen genieten van al het moois wat het zuiden te bieden heeft!! (Oftewel lekker strandhangen ;)

Uiteindelijk zijn we vanaf het treinstation terug gelopen naar onze guesthouse. Dit was een kwartier rijden, dus wel redelijk ver lopen. We vonden het wel lekker om onze benen even te strekken na de busreis.
Het enige probleem was alleen dat we de lonely planet in onze kamer hadden laten liggen.. Niet helemaal handig dus, en uiteindelijk waren we wel wat verdwaald.. Maar goed dat de lokale bevolking zo vriendelijk is; we zijn gewoon een reisbureau ingelopen en daar kregen we netjes een kaart met instructies mee!! Helemaal super!!

• 10 Januari 2013 - 19:10

Pa Van Wingerden:

is zeker een vakantiehobby van Natas dat verslapen of moeilijk uit bed komen

• 11 Januari 2013 - 11:50

Michael En Natascha :

Nee hoor heeft ze altijd al last van haha

• 12 Januari 2013 - 11:08

Stephanie SPH:

Hey,

Waar hangen jullie uit? Zijn we er net aan gewend om iedere dag stipt op tijd een verslag te krijgen, stoppen ze ineens!
    Ik moest er eerst vooral om lachen maar Ray blijft maar doorgaan over dat er natuurlijk wel wat aan de hand kan zijn dus we zijn nu toch wel benieuwd.

Dat wilden we even laten weten, liefs!

• 12 Januari 2013 - 11:10

Stephanie SPH:

Moest er van Raymon nog even achteraan zeggen ter verdediging: hij heeft te vaak Locked up abroad gezien. En tja, die Natas met dr criminele verleden... (Of zaten jullie op een boot en kreeg Michael honger?)

• 15 Januari 2013 - 08:36

Michael En Natascha :

Whahaha, sorry hoor jongens!! Er komt er zo weer 1 aan!! Mn hele lange van verschillende dagen dit keer!! Hebben een paar dagen geen internet gehad en Natas is ziek geweest dus was de puf om een verslag op internet te zetten er niet..

Duuusssssss, we zijn (nog) niet opgepakt en gelukkig voor Natas heeft Michael nog geen honger gehad terwijl we op een boot zaten ;)
    Hij vind al dat Thaise voedsel veel te lekker!! ;)