sukothai national park - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu sukothai national park - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu

sukothai national park

Blijf op de hoogte en volg michael en natascha

08 Januari 2013 | Thailand, Sukhothai

Dag 6

Vandaag begonnen we onze dag met een ontbijt in onze guesthouse.. Tussen de middag en 's avonds vinden we alle rijst/ noedels en wat mensen verder nog verkopen bij hun straatstalletjes namelijk wel lekker, maar 's ochtends hebben we toch liever brood.. (Blijven natuurlijk wel Europeanen he..)

We hadden gisteren al besloten dat we vandaag naar het oude centrum van Sukhothai wilden gaan, dus stapten we op de bus. Voor 30 baht per persoon (in totaal ongeveer anderhalve euro) werden we netjes in het historische park afgezet. Hier huurden we weer fietsen omdat de afstanden toch wat te ver schijnen te zijn om te lopen..
Natas vond het leuk om een keer een audio-tour te huren om op die manier ook wat achtergrond informatie te krijgen. In totaal hebben we ruim 3 uur doorgebracht in het historische park, waarbij we de verschillende ruïnes, tempels en andere bezienswaardigheden bekeken. De audio-tour gaf vooral informatie over het Boeddhisme en de achtergrond en betekenis van de verschillende bezienswaardigheden. Het was leuk om zo eens wat meer achtergrondinformatie te krijgen!

Toen we weer terug waren in het nieuwe centrum, liepen we toevallig langs een markt. We besloten om hier even een kijkje te nemen, en merkten al snel dat wij de enige toeristen hier waren! Erg leuk om zo tussen de locals te lopen en rond te kijken!! Op een gegeven moment zagen we mensen die insecten verkochten en een vrouw die een levende vis aan het fileren was.. (Zo houden ze de vis dus zo vers mogelijk voor ze het in de hitte verkopen op de markt! Wij vroegen ons al af hoe ze dit deden zonder koeling en hadden dus express nog geen vis gegeten hier..)
Uiteindelijk bleek de markt wel wat klein en waren we er vrij snel doorheen..

'S avonds hebben we nog even zitten snuffelen op internet en in onze lonely planet naar onze volgende bestemming.. Morgen pakken we de bus naar Chiang Mai!

• 08 Januari 2013 - 20:37

Kelly:

hai hai

leuk zo al die kleine verslagen over jullie dagen daar en ook direct foto's erbij!! Nou ik ben super jaloers hoor!!!
    Zo te lezen hebben jullie het helemaal naar je zin en genieten jullie vol op!
    Natas al veel gekocht of weet michael je in toom te houden? ;-)

xxx

• 15 Januari 2013 - 10:16

Michael En Natascha :

Ja dat genieten komt wel goed!! ;) Leuk voor ons om zo ook alle reacties te kunnen lezen!!

We hebben nog niet zoveel geshopt!! Eigenlijk alleen n monk's bowl gekocht als souvenir en n shirt voor Michael..
    We vinden het wel erg leuk om over de marktjes te snuffelen enzo.. Alleen de dag dat we hadden bedacht om wat meer geld mee te nemen en wat te gaan shoppen was Natas ziek.. :(

We hebben trouwens wel wat rondgekeken naar je buddha to buddha, maar nog niet gevonden!! Wel wat op n marktje, maar dat was zo goedkoop dat t nooit echt geweest kan zijn..