Golden Mount, Monk's bowl en Wat Pho - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu Golden Mount, Monk's bowl en Wat Pho - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van michael en natascha - WaarBenJij.nu

Golden Mount, Monk's bowl en Wat Pho

Blijf op de hoogte en volg michael en natascha

04 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Dag 2

Vandaag begon een beetje anders dan we gepland hadden; verslapen!! Natas had haar wekker weer eens gewoon uitgedrukt (gebeurd dus niet alleen wanneer ze moet werken, maar ook wanneer er leuke dingen op de planning staan ;)
Toen we bijna 3 uur later dan gepland uit bed kwamen, liepen we gelijk onze dagplanning al wat aan te passen.. Achteraf gezien bleek dit alleen helemaal niet nodig..

Omdat we geen ontbijt bij de kamer hadden geboekt gingen we eerst maar eens een ontbijtje halen.. We bestelden allebei een eitje, en kregen een.......... eitje!!! (met 2 plakjes komkommer en verder helemaal niets).. Lekker ontbijtje dus!! Hierna nog maar een verse fruitsalade laten maken bij een straatstalletje; hier kregen we wel waar voor ons geld.. Supervers, superlekker en superveel!

Na ons ontbijt besloten we om vandaag nogmaals te proberen zelf onze weg te vinden door alle straatjes van Bangkok.. We bedachten om eerst maar eens richting Golden Mount en Ban Baht (monk's bowl village) te lopen en daarna verder te kijken..
Dit bleek de juiste beslissing; qua afstand was dit goed te doen en het was erg leuk om zo (goed uitgeslapen) door de straten van Bangkok te lopen en van alles te bekijken!!

We gingen eerst naar Golden Mount.. Golden Mount is eigenlijk niet veel meer dan een tempel die op een kunstmatig aangelegde heuvel staat.. De heuvel zelf is hierdoor op zijn zachtst gezegd niet zo mooi, maar de tempel en het uitzicht zijn zeker de moeite waard!!
Golden Mount is ooit ontstaan nadat de echte heuvel waarop de oorspronkelijke tempel stond instortte omdat de grond te zacht was. Door de toen regerende koning werd er daarom een kunstmatige heuvel gebouwd, waarvan het eindresultaat uiteindelijk de huidige heuvel is geworden..
Op de weg naar boven zijn meerdere plateaus met grote en kleine bellen te vinden, en iedere Thai die hier langskomt slaat elke klepel even tegen de bel aan.
Wij hebben hier uiteraard ook even aan deelgenomen, waarna we boven op de heuvel genoten van het uitzicht en al het moois wat de tempel te bieden had.

Na de Golden Mount liepen we door naar Ban Baht (monk's bowl village). Na het ondertussen bekende zoeken naar de juiste straat, vonden we dit uiteindelijk..
In onze lonely planet hadden we gelezen dat als je hier een monk's bowl (kom die de monniken gebruiken om offers te verzamelen) koopt, dat ze je dan het proces laten zien hoe deze gemaakt worden.. Natas vond dit wel een leuk en origineel souvenir, dus kochten we een kom.. Het schattige hierbij was dat de verkoper gelijk met ons op de foto ging en inderdaad ook liet zien hoe de kommen gemaakt worden; er worden 8 stukken staal aan elkaar gehamerd en aan elkaar verbonden met stukjes koper. Als de kom helemaal glad is word hij gepoetst. Al met al een leuke ervaring!

Toen we klaar waren in Ban Baht bleken we nog genoeg tijd over te hebben om andere dingen te doen. Nadat we dus onze eerste lunch van een straatstalletje (superlekkere noedels!!) op hadden, vertrokken we richting Wat Pho..
Wat Pho is een van Bangkok's grotere tempels. Ook is het de plek waar de grootste liggende Buddha en de grootste collectie van Buddha afbeeldingen aanwezig is.
Erg indrukwekkend hoor, die supergrote Buddha!! We hebben hier veel foto's gemaakt en alle hoeken van de tempel bekeken..
Hierna hebben we nog een drankje gedronken, en de rest van de avond hebben we onze ondertussen vermoeide voeten maar wat rust gegeven.. ;)

• 04 Januari 2013 - 16:32

Stephanie (sph):

Word gelijk op mn wenken bediend met nieuwe verhalen ;-)
    Fijn dat jullie zo lekker geslapen hebben en kz,linkt leuk allemaal!

• 04 Januari 2013 - 16:45

Michael En Natascha :

Goed he!! Enne, morgen (als we internet hebben in Ayuthaya) weer 1!!! ;)

• 04 Januari 2013 - 19:06

Pa En Ma Van Wingerden:

samen jullie verslagen gelezen, leuk om zo op de hoogte te blijven